Om vattenöppning, gröncontainer och pliktavgift

Hej kära kolonist!

Nu har vi i nya styrelsen haft vårt allra första konstitutionerande styrelsemöte. Vi hade såklart jättemycket att prata om och efter 5 timmar så bröt vi upp för att träffas igen nästa helg. Det som är allra mest viktigt för er att veta i närtid tog vi beslut om – och det gäller vattenöppning, gröncontainer och pliktavgift.

Gröncontainer kommer den 7 april

Nu på fredag kommer årets första gröncontainer, den ställs på stora parkeringen precis som vanligt.

Vattenöppning sker den 8 april

Samling vid klubbstugan klockan 10.00 för kort genomgång om vad som behövs göras samt vad du som enskild kolonist kan tänkas behöva veta. Vi ser gärna en så stor uppslutning som möjligt!

Pliktavgift

Höjs till 1500 kronor, om du inte deltar alls under säsongen.
Du får tillbaka 1000 kr om du deltar 9h (delat på tre tillfällen) per säsong.

Nytt! Ni som inte har möjlighet att delta på de utsedda fixardagarna (vi återkommer med dessa datum efter nästa helg) kan gå till arbetsledarna i de respektive arbetsgrupperna* (som vi håller på att ta fram), och be om en uppgift som kan utföras på en annan dag då det passar bättre. Ni som väljer detta alternativ anmäler det på en lapp som läggs i styrelselådan, därefter får ni kontakt med den berörde arbetsledaren.

På grund av att det hittills har varit svårt att få tillräcklig närvaro på de tidigare fixardagarna så kommer vi att ta in offerter från minst tre olika entreprenörer för grönyteskötsel och hantverkartjänster för att få fram ett pris från en extern part på vad det kostar föreningen att utföra den kvarvarande skötsel som inte hinns med.

* Arbetsgrupper! Inom kort kommer vi att presentera ett nytt förslag på hur vi kan jobba med vår förenings gemensamma ytor. Vi hoppas att lite mer struktur och indelning kan inspirera till att fler känner sig delaktiga och vilja att vara med i och med detta.

Nya styrelsen!

Som ni ser så är det en helt ny styrelse, och vi står inför mycket nytt och det är både spännande och utmanande! Vi är inspirerade av vårt nya uppdrag och kommer att göra vårt bästa för att komma igång så fort som möjligt i vår nya kostym, men ber samtidigt om lite tålamod och överseende om vi inte kan svaret på alla frågor direkt.

Ordförande Daniel Rosén
Vice ordförande Charolina Klintberg
Sekreterare Rebecka Lindell
Kassör Lizette Sundström
Ledamot Ulla de Silva
Suppleant Göran Persson
Suppleant Johnny Wall
Suppleant Kjell Månsson

Öppettider koloniområdet

Enligt kommunens önskemål om större tillgänglighet så hålls lilla grinden vid parkeringen öppen 08.00-20.00 mellan 1 april – 31 september. För att främja för flanörer som vill passera i området så kommer även grinden in mot Brytstugan att vara öppen.

Sen vill vi påpeka att låta bli att köra i gångarna så länge marken är mjuk. Använd därför kärrorna nere vid grinden när ni har mycket att bära.

Öppettider kontoret

En gång i veckan kommer även någon från styrelsen att ha kontorstid i lilla klubbrummet på gaveln. Vi återkommer med vilken dag och tid detta blir snart!

Väl mött – och med önskan om en härlig säsong framför oss!
Styrelsen

PS! Välkommen alla nya medlemmar till Sommarbyn Tornet!